Garantie en retourbeleid

Wettelijke Bedenktermijn
De wet geeft je op iedere aankoop op afstand een bedenktijd, op een aantal wettelijke uitzonderingen na. Binnen die bedenktijd mag je je aankoop zonder opgaaf van reden annuleren. De wettelijke bedenktijd bedraagt 7 werkdagen. Op bijna iedere voucher (verder: ‘de ’) die je bij  aankoopt zit dan ook een bedenktijd van 14 (werk)dagen zoals in de wet met koop op afstand.

 

De bedenktijd
De bedenktijd van 7 werkdagen gaat in op de dag nadat je het product hebt ontvangen. Je hebt dan de mogelijkheid om je  te annuleren, tenzij je deze al gebruikt hebt. Hieronder valt ook de situatie waarin je door het online inleveren van je  een definitieve boeking bij het bedrijf dat de aanbieding uitvoert hebt gemaakt, ook al moet de afspraak nog plaatsvinden. Vanaf het moment van boeking zijn namelijk de (annulerings-)voorwaarden van het bedrijf dat de aanbieding uitvoert van toepassing. Je kan annuleren door binnen 7 werkdagen contact op te nemen via: info@io-dagaanbieding.com

 

De bedenktijd voor een concertkaartje of ander soort toegangsbewijzen
Een concertkaart, andere toegangskaarten of tickets betreffen tijdsgebonden vrijetijdsproducten. Deze producten zijn uitgezonderd van de wettelijke bedenktermijn. Daarom kan je aangekochte concertkaartjes, andere toegangskaartjes of tickets niet meer annuleren.

 

De bedenktijd op een product
Bij de aankoop van een product wordt die  automatisch en direct ingeleverd bij het bedrijf dat je het product aanbiedt. Hiermee word je bestelling direct geplaatst en komt de bedenktijd te vervallen. Wel zit er nog een bedenktijd op het product. Die bedenktijd gaat in op de dag nadat je het product thuis ontvangen hebt. Je kan het product annuleren door binnen 7 werkdagen contact op te nemen met de klantenservice en daarna het product terug te sturen, mits je daarbij de onderstaande richtlijnen in acht neemt.

 

Richtlijnen Annuleren Product:

  • Je kan het product alleen  ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking teruggeven of -sturen. Je mag het product wel uit de verpakking halen om het te bekijken. Bij cd’s, dvd’s en video’s mag je echter niet de verzegeling verbreken. Kleding, behalve ondergoed, mag je passen, maar je dient er wel netjes mee omgaan.
  • Neem voordat je het product terug stuurt eerst contact op met de klantenservice om te laten weten dat je het product wilt terugsturen.
  • Na het contact met de klantenservice ontvang je van ons een e-mail met de retourprocedure. Hierin vind je het volgende:
  1. Het retouradres
  2. Een link waarin je de track-and-trace code invult die je van je pakketdienst ontvangt. Stuur het product altijd terug met track-and-trace, je bent er zelf namelijk verantwoordelijk voor dat het product in goede staat bij het bedrijf terugkomt en voor de bewijslast hiervan. Zo kunnen wij de retourzending controleren.
  • Er zijn enkele uitzonderingen in de wet waarop de bedenktijd niet van toepassing is, deze producten kan je dus niet annuleren. Bijvoorbeeld:
  1. tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften, kaartjes voor een concert of kranten;
  2. producten die je speciaal afgestemd op persoonlijke wensen laat maken, bijvoorbeeld een maatpak, drukwerk, een fotoalbum of sieraden naar je eigen ontwerp;
  3. producten die kunnen bederven, zoals eten of bloemen;
  4. reizen, vervoer, logies of andere vormen van vrijetijdsbesteding;
  5. loterijen;
  6. het afsluiten van een dienst waarbij je nadrukkelijk toestemming geeft om die dienst binnen zeven werkdagen te laten beginnen, bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen of een inschrijving bij een dating- of relatiebemiddelingsbureau.

Teruggave aankoopbedrag – verzendkosten

Bij annulering van je aankoop binnen de bedenktermijn krijg je altijd het totaal door jou betaalde bedrag teruggestort , inclusief de verzendkosten. Let op: De verzendkosten voor het terugsturen en tevens het risico voor het terugsturen liggen bij jou als consument.(Zie hiervoor ook de website van Consuwijzer.)